lördag 31 mars 2012

vart fisk idag!

idag sov jag ut och åkte ner till älven runt 10,30 och direkt på dem första kasten så tappade jag ne öring och fick två mörtar jag fick även en id( ? ) på 1,4 kilo!
Den fick självklart simma tillbaka.
Sedan så provade vi lite olika ställen och sedan kom emil och vi bestämde att vi skulle vada ut på ett hett ställe som emil hittade ! Efter att vi hängt och klättrat oss över en bro , hasat ner oss för en bropelare och vadat i dybotten så kom vi ut till den nya platsen, det vakade när vi kom ut, och emil drog snabbt på en fin blanking på ca 1,6 kilo som fick simma tillbaka, inget kort på den då vi lämnat dem under bror pga risken att plumsa i i det okända vattnet, Strax efter det så klättrade vi upp på en stenkista som va just där och på andra kastet så small det på för mig och efter att jag gett spöt till emil och klättrat ner för stenkistan och sedan fått tillbaka spöt landade jag en fisk som fick självförtroendet att öka, en blank fisk på 1,25 kilo,

Sedan så skulle Emil ta bort isen i ringarna , när han fixat det och skulle stripa in så va det tvärstopp och där satt en fisk! Efter att vi gjort samma procedur med hans fisk som vi gjorde med min så landade han en fin öring på ca 1,5 kilo som fick simma tillbaka!
 Efter det så tappade vi och missade en del fisk men ingenting mer kunde vi landa.
imorgon beger vi oss ner till älven igen och gör ett försök!

Kolla in bildbeskrivningar om hur man binder  några giftiga flugor för havsöringsfisket i ljusne under kvällen, skitfiske på er alla!/victor G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar