tisdag 20 mars 2012

Segt kanalen

Imorse va jag ner till kanalen och provade lyckan och fick som bifångst en fin gädda...
Jag återvände såklart efter skolans slut för att ge dem en ny chans, Jag kom ner runt 15,00 tiden det blåste perfekt ganska molnigt, jag tänkte : Detta måste ju bli bra det,

Ja startade mitt fiske och jag fiskade av kast efter kast, men ingen känning, knappt så att jag såg mer än 2 vak under tiden ja va där, Det står bra med fisk i kanalen nu men det är inte den rätta temperaturen än för att det ska kunna bli BRA där inne tyvärr, men inom ett par tre veckor så är det nog ganska perfekt temperatur i vattnet så då ska det nog gå att lura upp en del fisk!


Som ni märker så rapporterar vi från ljusnes strömmar med minst ett inlägg om dagen och så kommer det fortsätta hela våren ut och in i laxsässongen och under hösten efter havsöringsfisket igen!

Så om ni är fundersam på hur fisket är i ljusne så vet ni vart ni kan gå in och kolla! :)

Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar