lördag 3 mars 2012

Varg !

Idag vaknade jag 07,00 utan väckning och såg att vädret vackert som aldrig förr, men jag försökte somna om för jag skulle vila mig idag, Men runt 11 tiden skulle resten av familjen åka till stugan så då följde jag med, och självklart fick fiskesakerna följa med oxå :)

Planen va att jag skulle pimpla upp mört och sedan angla med dem två angeldonen jag hade med mig.
Det tog 2 timmar av nötande innan jag fick första mörten... Sedan fick jag en till dirket så då va jag riggad på båda angeldonen .
En skön känsla va det att få ut båda angeldonen efter 2 timmars nötande efter 2 mörtar...

Sedan så 15 minuter senare så ropade mamma: Vi ska åka hem nu...
Suck tänkte jag .. Men men man får ta det för va det är en sådan här oplanerad fisketur .

Till våran förvåning så hade det varit en stor varg  som gått tvärs över tomten i stugan.
PS. Det är pappas händer på bilden, spåren är stor.

Imorgon bär det av för mig och Thomas till klövsjö !
Nu under lovet kommer det regna in fiske-rapporter varje dag med mycket varierande fiske!

Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar