tisdag 6 mars 2012

El grande finale!

Idag kom vi ut på sjön runt halv 9, vi började där vi fick så bra igår, men dem visade sig inte va hemma där vid den tiden, Så vi flyttade oss ganska fort till platsen där jag fick öringen igår, vi borrade våra hål, och Thomas fick på en fin fisk direkt efter bara 10 sekunder, Och efter en härlig men spännande kamp så fick Thomas upp en grymt fin öring på 1,2 kilo!
Grattis!

Bara 1 minut efter det så small det i för mig och den kändes till en början inte nå stor alls , vi trodde till och med att det va en öring. Men det visade sig till slut vara en regnbåge på ca 1,1-1,2 kilo.

Huggsexan fortsatte i ca en timmes tid, och ja vi lyckades få ca 6-7 st och tappade minst lika många!
Det va helt magiskt under förmiddagen då vi kände fisk nästan hela tiden, Sedan vart dem försiktig och nappade nästan inte alls, så då tog jag självklart fram mormyskaspöt och det small direkt, jag fick två st regnbågar på detta som dem båda fick simma tillbaka.

Vi flyttade oss sedan till stället där vi började dagen , och det tog inte mer än 20 sekunder innan en regnbåge small i på 3 dm djupt vatten, Även denna va en fisk i klassen 1,1-1,2kilo.

Men ett trögt fiske på denna plats tvingade oss att flytta tillbaka till stället vi hade så bra fiske på, Och det small på direkt när vi kom tillbaka fick jag en till regnbåge på ca 1,3kg

Thomas fick bara ca 1 minut efter detta efter en spännande fight med överrullning på rullen upp ännu en öring på ca 8 hg! Vi fortsatte och fick några bågar som fick simma tillbaka.
Sedan nappade det på ett knepigt sätt för Thomas och till slut fick han fast den , och efter en rolig fight med härligt gung fick Thomas upp en  mycket efterlängtad röding!
Rödingkungen

Vi begav oss till husvagnen runt 15,30 då vi kände oss mätta.
Vi kan avrunda dessa härliga dagar med att fisket har varit helt otroligt och inte faen va denna sjö stendöd som många sagt inte. Snarare tvärs om, vi har fått upplevs ett helt otroligt fiske men väldigt mycket regnbåge och tyvärr väldigt lite röding.

Vill tacka Thomas för dessa helt otroliga dagarna på den Jämtländska isen!

Nu fortsätter vi veckan med ismete och angling, flugfiskemässa på lördag och på söndag en liten abborrtävling med ett gäng härliga fiskepolare.