måndag 12 mars 2012

Flugfiske sässongen är igång!

Idag va jag ner till älven efter skolan och såg att ett av dem heta ställena va nästan helt isfritt,
Jag gick ner till vattnet och stod och kollade efter ett vak en stund med det va lugnt, jag knöt på en giftig fluga och gick ut på iskanten och provade, det tog inte så lång stund innan jag såg ett vak, några kast på den men inget hände, Sedan kom emil ner och vi stod och surrade ett tag, sedan gled isflaket jag stod på iväg och just när jag gick i land så small det i spöt, Yees tänkte jag.

Efter en rolig och ganska lång kamp med årets första älvenfisk för min del fick jag upp en övervintrad lax på ca 1,7-1,8  kilo och en självklart Catch and Realease på den!





Hoppas vi ses om ett antal år runt midsommar som silverblank!

Emil missade sedan ett par fina hugg men dem ville inte fastna, vi tryckte sedan bort isflaken så det vart rent på is på detta ställe.

Kul nu att sässongen har börjat och nu kommer ni läsare kunna läsa om fisket i ljusne minst ett par tre inlägg i veckan en tid framöver!

Skitfiske på er alla!/Victor G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar