lördag 17 mars 2012

Harrfiske

Idag va jag , pappa och farfar till en pärla i hälsingeskogarna , vi sattas idag på att få någon av de finare harrarna som vi vet finns i sjön, Vi kom fram till sjön 05,30 då det hade börjat ljusnat. Det va till en början väldigt trögt utan knappt nå abborrnapp som resultat , jag drog sedan iväg till en udde där jag fick en liten harr som va på ca 15 cm bara, jag fick sedan 6 st abborrar sedan flyttade jag mig till en vik med mycket stenar och där fick jag en till harr stöpt i samma form, sedan vart det trögt i någon timme , jag gick sedan till udden igen och det small på en stor fisk, jag tappade en 7 hg harr uppe i hålet just så jag skulle dra den över kanten..... Jag fick direkt efter det en fin harr på kikpimpel, ca 4 hg C/R, Jag fick senare på dagen en till harr på ca 3 hg C/R på den med, en fin röding vart det också,, vi gav sedan upp runt 13,00 då vi skulle äta mat med farmor och farfar klockan 17,00, imorgon blir det kanalen med Thomas Jocke Simon och Jessica!:). Skitfiske på er alla!/victor g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar