måndag 5 mars 2012

Klövsjö dag 2

Idag vaknade vi runt 07,00-07,30, Vi tog det lugnt och gjorde frukost och tvättade oss innan vi begav oss ut på dem blanka isarna.
Vi kom ut till platsen där vi igår hade det bästa fisket, Det tog ca 1timme innan första hugget kom, Sedan fick jag  under kort tid två fina sikar största på ca 6-7 hg!

Livets första sik!

Det fortsatte sedan utan hugg ett tag . men rätt va det va så small det bara till i grejerna!
Och det kom efter en rolig men nervös kamp upp en väldigt fin öring på 1 kg!

Sedan dog det ut i ca 1,5 timme för att sedan brytas av ett kanon hugg som Thomas hade och efter att fisken huggit flera gånger om så fick Thomas fast den, Thomas fightade den en stund för att sedan få upp den på isen, En fin regnbåge på ca 1,3-1,4 kg!
Gött!
Thomas satte sig sedan och slappnade av en stund och då small det igen för Mr Larsson.
Detta va en regnbåge på ca 1 kilo. Vi fortsatte men båda va nöjda och glada, vi bytte sedan plats till utanför ett vindskydd där djupet ligger på 3 dm djupt bara, det kändes inte så hett men vi skulle grilla vid vindskyddet så vi skulle sätta ut ett spö var, Thomas han inte mer än att mäta djupet innan det bara small, Den fisken slet av linan efter nån sekund tyvärr, och bara 10 sekunder efter det så small det i på mitt spö och den satte sig själv i hugget även fats jag va helt beredd ..

Och till våran förvåning så såg vi efter en kul fight att Thomas mormyska satt långt in i munnen på regnbågen jag fick på ca 1 kilo, Vi trodde det inte va sant , bra oxå att Thomas fick tillbaka sin mormyska,

Vi satte sedan fast våra spön under tiden vi grillade, Vi hade tydligen hittat på fisken då vi va tvungen att springa till spöna för fisk drill 3 gånger under tiden vi grillade!
Vi fortsatte sedan fisket på denna plats resten av dagen och det fortsatte att vara väldigt bra hela tiden.
Jag fick även se ett gäng regnbågar komma fram till pirken och hugga när jag kikpimplade, En väldigt rolig upplevelse! Vi fick under en tid på ca 2-3 timmar 6 regnbågar och tappade minst lika många,

Nu efter detta vet vi vart vi ska börja imorgon bitti!