lördag 31 mars 2012

flugbindning, bildbeskrivningar!

Jag har nu knäppt lite kort under flugbinding så att ni ska kunna se och förhoppningsvis binda dessa flugor som vi fiskar bra på i ljusne!

WOLLY BUGGER


Först så trär jag på guldskallen och fäster bindtråden

Efter det så tar jag lite marabou fjäder och tar en lagom bit och fäster fast på kroken

när jag gjort det så tar jag och fästen en lagom fjäder med dem kortaste fibrerna närmast kroken.

Sedan så tar jag och dubbar lite dubbing i färgen rusty oliwe på tråden
Och lindar sedan tråden med jämna varv på kroken och bygger på så vis upp en jämn och fin kropp

Sedan så tar jag fjädern och drar fibrerna i motsatt håll så att dem står ut (som på föregående bild) på så vis så blir det lättare att få hacklet att se bra ut på flugan, jag lindar sedan fjädern med jämna varv runt kroppen och fäster sedan fjädern precis bakom guldskallen och knyter fast den eller limmar.

Så , då va den klar! bara att göra några försök och sedan ut och prova ! en ny kreation kommer imorgon! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar