torsdag 15 mars 2012

snart så

Ja.. Idag så va jag ner till kanalen och hade förhoppningar på att få nån öring, men jag behövde inte fiska länge innan jag förstod att det va nästan omöjligt idag, Det va spegelblank på vattnet, det strömmade ingenting  och inte ett vak på vattenytan..
Efter 2 timmar och bara ett enda vak i hela kanalen så gav jag upp fisket för dagen..

Det är premiär i älvkarleby på lördag också, läs om hur det går på www.gavleoring.se

Jag längtar som bara den till att kunna flugfiska öring. röding och harr i sjöar, inte så långt kvar tills dess nu.




Som ni ser så är hela kanalen öppen nu och nu är det bara det att graderna ska stiga ca 3 grader till innan det kan börja blir bra, för nu är det 0,5 grader och det är för kallt tyvärr.

Imorgon kommer det ett dubbelinlägg då jag ska fiska på morgonen och eftermiddagen! :)

Skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar