torsdag 8 mars 2012

fiske som det normalt ska vara

Idag hämtade Thomas och hans pappa upp mig kl 07,15 då vi planerat att vi skulle ge rödingtjärnen ett försök idag ..
Vi kom fram och borrade våra första hål, det nappade ingen så jag tog fram mitt mormyskaspö och hängde ner på botten , och javisst där satt dagens första röding, en fisk på ca 6 hg.

, Thomas hängde då ner en mormyska han med, och direkt så fick han en mindre röding,
Sedan vart det trögt, jag fiskade av halva sjöns kanter i hopp om att få en öring men dem ville inte heller idag, Till slut så flyttade vi oss till en sjö som ligger någon kilometer ifrån där vi startat upp dagen.
Där va det oxå trögt, men efter en timme ungefär så hade Thomas ett hårt hugg men inge mer..
Vi flyttade ställe och provade lite här och där en ingenting, så tillslut så flyttade vi oss dit där
Thomas hade haft sitt hugg, och då provade jag mormyskan igen och det började nappa!
Men dem va försiktiga som fan och i 7:e försöker lyckades jag kroka den försiktiga fisken som visade sig vara en regnbåge i väldigt fin kondition då fenorna va väldigt utväxta och fina.

Jag han bara ner med grejerna igen så högg det på en till fisk som efter en kul fight visade sig vara en röding på ca 7 hg.

Kul att det började hugga efter ett bra gäng timmars nötande!

Strax efter det så fick Thomas upp en efterlängtad och fin röding på ca 6 hg!

Sedan tappade jag en till fisk och Thomas fick en till fin röding som högg  mellanskiktet mitt på sjön!

Ursäkta den dåliga bildkvaliten då jag märke sedan att linsen hade immat igen hehe.

Imorgon kommer ni få läsa om lite angling efter gädda och kanske någon gös?

Skitfiske på er alla!/Victor G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar