onsdag 21 mars 2012

Grymt havsöringsfiske!

Idag slutade jag runt 12,30 så jag bestämde mig för att skita i fisket i kanalen och ta flugspöt och fiska på norrsidan idag, och det visade sig vara det bästa valet på länge!
Jag startade mitt fiske med några kast längst upp på strömsträckan, det visade sig två fiskar men dem högg inte så jag flyttade mig ganska fort neråt där jag sedan tidigare vet att det står fin fisk, Jag han nog bara göra 4 kast innan jag fick på dagens första fisk, Efter en rolig kamp med en stridbar öring fick jag upp de, Det va en hyffsat omblänkt öring på prick 2 kg!
Sedan så gick jag en vända och tittade på dem andra fiskande, Efter ett tag så gick jag en vända på snötippen, mitt på rundan så sög det i ordentligt! Den gick bara och pumpade länge och jag och min nyfunne fiskekamrat Peter stod och funderade länge på om det va en öring på runt 5 kilo!

Efter en låång kamp med enväldigt stridbar fisk så lyckades jag taila fisken på en grus strand ,
Omblänkt lax på runt 5 kilo CR!



Efter det gick jag till stället där jag fick den första fisken och jag han  bara gör något få kast innan jag fick på en fisk till, Detta va en liten blanking på 43-44cm som fick friheten åter!


Sedan gick jag en vända och kollade in dem andra fiskande igen och lät vattnet vila lite, När jag gick tillbaka igen så vakade det direkt och bara något kast senare så small det på en till blankfisk!

Efter att jag landat den på stranden kunde jag konstatera fångsten av en blanking på 46 cm.


Efter det så flyttade jag mig ännu längre ner och fick där 2 st blanköringar på 2 kast i rad men båda va under måttet på 45 cm,  Sedan tog jag moppen och åkte en sväng till kanalen och kollade men där hade det varit lika dött som vanligt enligt säkra källor. Jag åkte sedan tillbaka till det fiskgivande ställer för att göra ett till försök innan mörkret skulle falla över ljusnans vatten,  Och på det 4:e kasten smalldet i hårt som bara den i mitt enhands flugspö, Efter en rolig kamp då jag riktigt njöt av fighten och tog det lugnt landade jag en tjock blanköring på 1,4 kilo!


Efter det så fick jag en till öring som va för liten och därefter så kände jag mig oerhört nöjd med denna eftermiddag och packade ihop min fiskeprylar och styrde mopeden hemmåt.
 Kommer mer rapporter imorgon,
Skitfiske på er alla!/Victor G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar