måndag 26 mars 2012

bra fiske under kvällen!

Idag va det skola och vi slutade tidigt idag pga nationella proven och vi slutade runt 12,30 så då vart det det fiske! jag började på norrsidan och där tappade jag en fisk i dem första kasten,, Sedan gick mitt vision GT four spö av på mitten så då va det bara att åka hem och hämta mitt klass 5/6 spö, Timmarna gick och ingenting hände, Runt 17, tiden åkte jag och andreas till kanalen där vi skulle fiska med Daniel och när vi kommer dit är Christian där och ska prova lyckan, Efter ett tag så kom daniel, Vi fiskade kanske 40 minuter innan det högg för mig i tredje kastet efter ett flugbyte till ett haröra, Efter en spännande fight då skarvknuten mellan tafs och lina hakade i  i ringarna så tailade jag en väldigt fin och tjock öring på 1,9 kg!

Efter ett bra gäng kort så satte jag mig ner och bara jäste ett tag, Runt 18,20 åkte andreas och christian hem och direkt efter det så kom filip,  han hade i vanlig ordning med sig sitt flugspö och skulle prova.
Sedan drog Daniel på en fin fisk som efter en kamp på ca 5 minuter och att jag tailade den en grymt fin öring på 2,2 kilo och vild! grattis!

Direkt efter det så högg det på för filip på samma sten som Daniel stått på, Och efter en nervös kamp då detta va filips första drillning i livet med flugspö så tailade jag hans livs första flugfångade lax !
Grattis filip ! filip släppte tillbaka denna lax.

Efter det så vart det trögt igen, Det vakade någon enstaka, men vi var alla väldigt nöjda med våra fångster! imorgon så kommer det nya rapporter ifrån älven!



Undersökningen klar!
Det va 35 stycken som röstade och resultatet lyder:

Vad får du helst för något?
Röding på 3 kg : 10 röster (28%)
havsöring 5 kg : 8 röster(22%)
harr 1,5 kg : 8 röster (22%)
lax 14 kg : 4 röster(11%)
insjööring 3kg: 5 röster (14%)

Intressant att se vad folk tycker o tänker.
Jag kommer nu att starta en ny kolla vad ni tycker bäst och rösta på bara :)

Skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar