tisdag 13 mars 2012

tröga våröringar

Idag va jag ner till älven och provade lyckan , Det va spinnfiske på favoritstället vilket jag inte tyckte om ,
Men men bättre det än o sitta hemma tänkte jag..

Jag kom ner och det blåste som aldrig förr, jag fiskade med fluga och bombarda, Det va upp nån fin öring lite då och då men dem ville inte bita över min fluga. Sedan kom Janne Goude och fiskade , han sa att Thyr hade fått två stora öring lite tidigare på dagen och det va skönt att höra, man fick genast tillbaka tron på vad man höll på med.

Jag hade sedan ett hugg men den fastnade inte tyvärr, Det fortsatte att blåsa och blåsa.
Sedan hade jag ett hugg till men lika som den förra så fastnade den såklart inte,
Jag gav upp runt 17,00 för det började bli kallt och det va trögt.


Mer rapporter inom kort!
Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar