lördag 10 mars 2012

Flugfiskemässan Älvsjö !

Idag kom bussen och hämtade upp mig i Ljusne kl 07,15 och i bussen satt Thomas , Anders och två kompisar till Thomas, efter vägen till älvsjö så hämtade bussen upp joakim,

Det va väldigt mycket folk på flugfiskemässan idag, Enligt en av utställarna va det tre gånger så mycket som igår, och det märktes!

Man gick runt och kollade lite och kastade i kastbassängerna.

Det satt även ett 20 tal flugbindare och knåpade ihop fina flugor! Allt från gäddflugor till småflugor i storlek 26, Man blir inspirerad av dessa proffs och vill direkt till städet och prova !

Lunchpaus för flugbindarna vid fototillfället .

Den välkände Christer sjöberg va även vid kastbassängerna och visade lite tips o knep!

Vi gick sedan till "flugfiske i nordens" monter där William moberg-faulds stod idag,
Vi snackade lite fiske och köpte sedan lite nya härliga fiskefilmer som jag ska kolla pånu ikväll när ja lägger mig till kojjs.

Idag köpte jag även ca 30 flugor som jag tror kan bli perfekt till havsöringsfisket och dem fyllde upp flugasken ganska bra!

Tack för en kanon rolig dag ! detta kommer att göras om kan jag säga!

Imorgon är ska vi grabbar ha en liten Abborrtävling och rapport kommer imorgon!

Skitfiske på er alla!/Victor G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar