fredag 9 mars 2012

Gäddfiske

Idag åkte jag , Farfar och Thomas och anglade i kilafors som vi brukar fiska gädda i på sommaren och få fina gäddor, Vi kom fram till sjön runt halv 7 och hade riggat klart grejerna runt kl 7 och efter att en gädda varit o dragit i mörten i 20 sekunder så drog den till slut i och bet över mörten, Jag lät den simma iväg och sedan stannade den och jag kände hur den vände mörten i munnen, sedan när den började simma iväg igen så gjorde jag ett hårt mothugg och där satt en gädda på kroken, Den kändes inte så stor ett par kilo ungefär men den lossnade tyvärr precis under hålet..

Sedan vart det ett till fäll men den han spotta innan vi han fram ..
Sedan så small det i knallkorken och självklart så va det i hålet som va längst bort som det small,
Efter att vi alla tre sprungit och småsnubblat så kom vi fram och det va Thomas tur att ta den, Vi gjorde lika som den förgående vänta tills den svalt mörten och gått iväg men när Thomas gjorde mothugg så släppte det ..

Vi hade inte flyet med oss idag, Farfar fick sedan springa på ett fäll men den lossnade den med så han släppte ner direkt igen och den högg om!
Vi fick fast denna på kroken och den kändes som en bättre fisk på ca 4 kilo men den lossnade självklart under hålet den med..

Sedan vart det trögt väldigt länge bara något fäll men dem spottade direkt
Thomas fick sedan springa på ett fäll som va en bit bort och efter ha väntat extra länge så gjorde han ett hårt mothugg och där satt den!
Thomas lyckades sedan landa dagens första gädda på ca 1,5 kilo och klockan va så sent som 13,00.

Inga mer hugg denna dag och vi gav upp runt 14,00 tiden.
Inga bilder idag tyvärr då jag glömde mobilen i bilen.

FISKEFEBER|Notis om Thomas fina röding


Thomas fina röding på 5,9 kilo kommer  vara med som notis i det nya numret av fiskefeber.
Tidningen kommer man kunna köpa i butik den 13:e mars.
Här är en bild på notisen från dem två tidningarna jag och Thomas fick för att dem fick ta med den:

Kul!


Imorgon ska jag och Thomas mfl.. ner till älvsjö på flugfiskemässa och kika lite vilket ska blir väldigt kul
Mycket bilder med mera kommer imorgon kväll att finnas här på bloggen!

Skitfiske på er alla!/Victor G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar