fredag 23 mars 2012

Nötande gav resultat värt i Guld!

Jag va ju och fiskade imorse som jag i tidigare inlägg skrev om, jag återvände efter skolan tillbaka till älven, jag började vid bron i någon timme men där va det lika dött som i graven, men jag fortsatte att nöta där, Jag sa till Janne Goude att jag skulle fiska tills jag fick en fisk idag, och han småskrattade och sa att jag skulle få sitta kvar tills imorgonbitti hehe :)

Efter 2-3 timmar där nere gick jag med tunga steg upp till snötippen som fick bli mitt sista kort i boken för att lura en fin öring idag, Urbat hade fått bra där så det vart genast lite spännande, Det vakade utanför mig men dem högg inte, Urban gav sedan upp och åkte hem så jag ställde mig längst upp på snötippen , nedanför vindskyddet och stod där ett tag och kastade, runt 17,30 kom det efterlängtade hugget!

Efter en fight då fisken gått och skavt mot botten rusat knyckt och allt man bara kan önska i en fight med enhandsspö landade jag en mycket efterlängtad blanköring på 2,3 kilo! och en Ruskigt nöjd victor (jag) fick knäppa lite kort på dagens räddare :)


Den föll för en svart wolly bugger!


Jag fiskade sedan ca 1 timme till utan resultat men jag hoppade glatt på mopeden och åkte hem runt 18,30, Nu sitter jag här och är laddad inför morgondagens flugfiske i kanalen!


Jag håller nu på med en Kniv på slöjden, Den är tänkt att bli min nya fiskekniv:)


Skitfiske på er alla!/Victor G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar