söndag 25 mars 2012

Fina abborrar efter trög start

Idag va det dags för abborrtävling nr 2

Vi kom ut på isen runt kvart i nio och kl 9 så startade vi, det va väldigt trögt och många flyttade sig direkt och i 7:e hålet hade jag första nappen men ingenting mer, jag fick en liten i 8:e hålet men det va inte mycket att hänga i julgranen... Man for och tog nån liten tusenbroder någon gång ibland men inte nå mycket alls.
Jag och Thomas möttes nästan när vi gjorde ett varsit hål ca 30 meter ifrån varandra och thomas hittade på fisk! Jag och 2 st till gick till Thomas direkt och vi fick lite borrar men hyffsad storlek, Thomas tappade sedan en stor, och Stefan fick två fina abborrar och tappade två stora abborrar under hålet...
Jag tappade sedan en ganska stor abborre under hålet oxå, Sedan vart det ganska trögt bara någon ströfisk ibland.

Jag satte sedan mig en bit ifrån alla andra och när jag satt och njöt av solen så drog det i hårt och bestämt i spöt, ett efter ett mothugg då spöt bara stod som ett C så flög skruven på spolen upp och rullen övervarva och fisken lostnade......................................................................................

Sedan så hör jag att Thomas får på en stor fisk och i hålet så går linan för han av och han lyckas på nå otroligt vis få ner handen i hålet och till och med få upp abborren på ca 7 hg!

Vi i´fiskade bäst längs med långa och breda sprickor idag

Min nys skrylla fick följa med på premiärtur idag oxå, det funkade bra men gav ingen speciell fiskelycka för min del iallafall, då jag bara fick en sammanlagd vikt på 390 gram :/


Vinnaren idag vart Leif ling som fick 1630 gram abborre,
Tvåa kom Thomas som fick 1510 gram abborre,
Och trea kom Stefan på 1400 gram om jag inte minns fel?

leif här med priset i ett kuvert


Tack alla för en trevlig dag på isen och detta fortsätter vi med nästa vinter! :)

Imorgon kommer det rapporter från havsörings fisket igen 
Skitfiske på er alla!/Victor G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar