torsdag 29 mars 2012

Extremt fiske!

Imorse va jag ner till älven och fiskade ca 1,5 timme innan skolan som började kl 08,20, det vakade en del, sedan sög det i hårt son fan och efter en spännande drill fick jag en fin öring på 1,9 kilo catch and realease:)kul som fan, bara 15 minuter senare fick jag mitt livs hårdaste hugg hitils, efter en grymt rolig fight fick jag upp en öring på 2,7 kg!efter det gick jag till klubbstugan så fick Rolf knäppa lite kort, efter det så gick jag ner till vattnet igen och jag missade först ett fint hugg och kastet efter så small det på en till fin fisk, efter en nervös drill då skarven hakade upp i toppöglan men det löste sig till slut och jag fick en blanköring på 2,5 kilo och bara 58 cm lång , tjockaste fisken jag skådat! Efter att jag fick den fisken så packade jag ihop mina prylar och åkte hem för att sedan bege mig till skolan:) mer rapporten i eftermiddag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar